mirage

The MOOD Questionnaire: Adaptation and validation of the Spanish version

ABACUS/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Górriz Plumed, Ana Belén spa
dc.contributor.author Prado Gascó, Vicente Javier spa
dc.contributor.author Villanueva Badenes, Lidón spa
dc.contributor.author Ordóñez López, Ana spa
dc.contributor.author González Barrón, Remedios spa
dc.date.accessioned 2013-11-27T17:26:31Z
dc.date.available 2013-11-27T17:26:31Z
dc.date.issued 2013 spa
dc.identifier.citation Górriz-Plumed, A. B., Prado-Gascó, V. J., Villanueva-Badenes, L., Ordóñez-López, A., & González-Barrón, R. (2013). The MOOD questionnaire: adaptation and validation of the Spanish version. Psicothema, 25(2), 252-257. spa
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11268/801
dc.description.abstract El Cuestionario de Estados de Ánimo: adaptación y validación de la versión española. Antecedentes: en este estudio se analizan las propiedades psicométricas del Cuestionario de Estados de Ánimo (MOOD) en población infantil española. Este instrumento fue desarrollado para cubrir el vacío existente en la evaluación de los estados de ánimo en niños. Método: el MOOD fue administrado a una muestra de 1.489 niños (edad media= 9,11 años). Resultados: las propiedades psicométricas del cuestionario resultaron adecuadas, observándose la relación de los estados de ánimo con la competencia emocional y las quejas somáticas. Conclusiones: en base a los resultados obtenidos, el uso de esta herramienta diagnóstica con niños españoles parece justificado. spa
dc.description.abstract Background: The aim of this study was to analyze the psychometric properties of the Spanish version of the MOOD Questionnaire in child population. This instrument was developed to cover the existing gap in the evaluation of mood in children. Method: The MOOD was administered to 1489 children (mean age= 9.11 years old). Results: The psychometric properties of the Mood questionnaire are adequate. Moreover, the questionnaire was associated with somatic complaints and emotional awareness. Conclusions: According to the results of the study, the use of this diagnostic tool with Spanish children seems justified. spa
dc.language.iso eng spa
dc.title The MOOD Questionnaire: Adaptation and validation of the Spanish version spa
dc.type article spa
dc.description.impact 1.083 JCR (2013) Q2, 58/127 Psychology, multidisciplinary spa
dc.identifier.doi 10.7334/psicothema2012.201 spa
dc.rights.accessRights openAccess en
dc.subject.unesco Psicología spa
dc.subject.unesco Método de evaluación spa
dc.description.filiation UEM spa
dc.peerreviewed Si spa


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record